Dit
behoeft geen uitleg. Duidelijk is hier de vervuiling te zien.
Met
petroleum kan veel vet weggehaald worden, maar er zijn ook
koudreinigers die je na opspuiten een tijdje laat
inwerken. Daarna kan met water het geheel worden afgespoeld.
Zelfs
heb ik alle mogelijke middelen toegepast waaronder wasbenzine,
thinner, koudreiniger, stoomcleaner en, hogedruk spuit. En zelfs
toen was het nog niet schoon!
Schoonmaken
en ontvetten, het begint afgezaagd te klinken, maar als alles
dan schoon is, kunnen we weer met de opbouw beginnen.
Tip:
De price-as spaarzaam invetten met bv kopervet. Bovenop de
versnellingbak zit hiervoor een nippel voor de olie. Deze niet
gebruiken omdat door te veel smeren de koppelingsplaat vet kan
worden.
De
as voor de bediening van de koppelingsplaat. De lagering met
watervast vet smeren. Hier kun je later niet meer bijkomen.
Neem
de tijd voor het schoonmaken en ontvetten want voor het schilderwerk
moet het absoluut vervrij zijn
Als
we dan eindelijk zo ver zijn wordt er eerst een primer op gezet voor
de hechting. Op aluminium of vergelijkbare materialen houdt namelijk
geen gewone verf.
De rode verf is de
primer die geschikt is voor aluminium. Daarna kun je elke verf
gebruiken. De kleur op de versnellingsbak is dezelfde als van de motor
alleen het voorste deel tot aan de claxonbevestiging wordt zwart
geschilderd.