De remleiding hier toegepast is van kopernikkel materiaal en niet van
koper wat ook door sommige mensen gebruikt wordt. Kopernikkel
leidingen zijn wat moeilijker te buigen en soms heeft men er
speciaal gereedschap voor nodig wanneer de bocht in de leiding
heel klein moet zijn. Kopernikkel leidingen blijven mooier dan
koperen leidingen, welke eerder oxideren.
|
Bij de overgang van
carrosserie naar de draagarm is een wat langere flexibele leiding
toegepast en meer in lijn gezet om bewegingen van de draagarm
gemakkelijker te volgen. |
Hier zien we deze
verbinding. De auto staat nu op de juiste hoogte afgesteld en de
draagarm kan nu zowel naar boven als naar beneden even gemakkelijk
bewegen. |
De remleiding die van voor komt gaat naar de linkerremcilinder. Hier
wordt tevens de leiding voor de rechterremcilinder aangesloten.
(Zie eerste foto). |
Van oorsprong worden ijzeren remleidingen gebruikt, die na zo veel jaren
dienst te hebben gedaan, helemaal op zijn. |
Haal ze er voorzichtig uit want ze kunnen nog gebruikt worden als mal
voor de nieuwe remleidingen. |