 |
Nieuwsbrief
nummer 81 2018
8de
jaargang
|
Informatie en aanvulling
Citroëntechniek Traction Avant 11BL
|
Hemelbekleding
vernieuwen
De hemelbekleding ziet er meestal doorgeleefd uit, donker van
kleur door het roken en vaak ook nog met de nodige vochtvlekken
die door lekkage zijn ontstaan. Geen fraai gezicht alhoewel
sommige onder ons dit mooi vinden en spreken van enige
gebruikerssporen. Dat mag natuurlijk allemaal wel maar vindt je
dit toch niet zo fraai en wil je hier verandering in brengen dan
wacht je een behoorlijke klus. Niet onoverkomelijk hoewel een
beetje handigheid en durf een voorwaarde is.
Het beste en ook het eenvoudigste is om in het midden en over de
hele lengte van het plafond een opening te maken. Door deze
opening vanuit het midden te vergroten zien we langzamerhand de
constructie verschijnen hoe het een en ander is gemonteerd
Lees
hier verder... |

Hemelbekleding
doorgeleeft en donkerbruin. |
|
|
|
Aandachtspunten en nog veel meer...
|
Zonneklep (update)
Bij een restauratie komen we
automatisch bij de zonneklep terecht. Gebruiksporen of niet, zoiets
kunnen we natuurlijk niet zo laten zitten. Bij bepaalde dingen kun je er
nog over heen stappen maar als iets stuk is moet het gemaakt worden. De
zonneklep is zo'n voorbeeld en om deze weer in de oorspronkelijke staat
weer terug te krijgen is niet zo eenvoudig. De meest gangbare onderdelen
zijn nog wel verkrijgbaar voor de Traction maar hier moet je zelf iets
verzinnen en dat is ook een beetje afhankelijk van je eigen fantasie en
het materiaal wat je kunt krijgen en hiervoor geschikt is.
Lees
hier verder...
|
|
|
Praktische
informatie voor oldtimerliefhebbers.
|
|
Remcup
Wanneer je lange tijd je Traction niet gebruikt hebt, is het belangrijk
het remsysteem af en toe te activeren. Een paar keer het rempedaal
intrappen is voldoende zodat er weer nieuwe remvloeistof buiten het
remcupje komt.
Bij het "Winterklaar
maken van je Traction" wordt dit al aangegeven om zo het
vastzitten van de remcupjes te voorkomen. Het is geen overbodige
luxe want na korte tijd is de remvloeistof buiten de remcupjes
verdampt en is de kans op roest op dat deel van de remcilinder zeer
groot. Het probleem komt wanneer het cupje bij het remgebruik
over het roestgedeelte schuift. Deze raakt beschadigt en al is deze
beschadiging nog zo klein dan heeft dat zeker remvloeistoflekkage
tot gevolg.
Wanneer er toch een moment komt om de remcupjes te vervangen,
probeer dan niet in droge toestand of deze wel past in de
remcilinder. De kans is ook nu groot op een beschadiging. Gebruik
altijd speciaal vet voordat je gaat monteren. Laat zo lang mogelijk
de remcupjes in de verpakking zitten totdat de vervanging nodig is.
|

De rand van de remcup
is zeer gevoelig voor beschadigingen.
|
|
|
|
Gratis
nieuwsbrief, gratis technische informatie, gratis nieuwsfeed...
Free
newsletter, des informations techniques gratuites, libre échange de
News...
|