 |
Nieuwsbrief
nummer 73 2017
7de
jaargang
|
Informatie en aanvulling
Citroëntechniek Traction Avant 11BL
|
|
Aandachtspunten en nog veel meer...
Wanneer accu vervangen?
Ook
accu's hebben niet het eeuwige leven en dan komt er een moment dat het
starten wat moeizamer verloopt. Wanneer dat tegen het einde van het jaar
gebeurt, is het beter de accu mee naar huis te nemen en in een verwarmde
ruimte op een acculader aan te sluiten. Op deze manier kunnen we op zijn
minst de wintermaanden overbruggen.
Dezelfde accu die eigenlijk aan vervanging toe is, is in de komende
zomermaanden meestal nog goed te gebruiken. Voor gebruik in de
zomermaanden hoeft een accu niet persé honderd procent te zijn, zelfs
bij verminderde capaciteit, om de motor nog goed te kunnen starten.
Lees
hier verder...
|

Een rolletje duck-tape ertussen.
|
|
Praktische
informatie voor oldtimerliefhebbers.
|
|
Vooras remtrommel
montage
Na
het borgen van de gekartelde moer kan de remtrommel aangebracht
worden. Het is even zoeken om de gleuf in remtrommel in lijn te
krijgen met de spie op de tapse aandrijfas maar eenmaal gevonden
gaat het praktisch vanzelf. Het spietje kan dan ook het beste iets
naar voren worden gekanteld omdat anders de remtrommel er tegen aan
stuikt en deze uit de borging valt. Maar voor het zover is moeten
eerst de aandrijfas en ook de remtrommel vetvrij gemaakt worden.
Hierdoor voorkom je het probleem van het los gaan zitten van de
remtrommel op de aandrijfas met ingrijpende schade tot gevolg.
Zeker niet onbelangrijk is het aanhaalmoment van de kroonmoer die
op de aandrijfas gedraaid wordt. Hiervoor wordt eerst een lange
strip als hulpgereedschap op twee wielbouten van de trommel
bevestigd om het meedraaien van de trommel te voorkomen.
Lees
hier verder...
|

Kroonmoer vastzetten
|
Makkelijker starten
We
weten dat starten van onze Traction niet altijd even gemakkelijk
verloopt vooral als deze lange tijd heeft stilgestaan. Benzine
verdampt uit onze carburateur waardoor bij het starten de
brandstofpomp tijd nodig heeft om deze weer gevuld te krijgen. Een
handige hulp was de brandstofpomp die je handmatig kon bedienen
door middel van een hevel. Zo kon je voordat je aan de
startprocedure begon eerst de carburateur vullen met de hevel van
de brandstofpomp.Tegenwoordig
ontbreekt soms deze hevel op de nieuwe brandstofpomp waardoor er
veel langer gestart moet worden dan nodig is. En omdat het veel
langer duurt voordat de motor aanslaat komt dan ook de twijfel of
het brandstofsysteem nog wel in orde is of dat er iets mis kan zijn
met het ontstekingssysteem.
Lees hier
verder...
|

Benzine knijpbal
|
|
|
|
Gratis
nieuwsbrief, gratis technische informatie, gratis nieuwsfeed...
Free
newsletter, des informations techniques gratuites, libre échange de
News...
|