 |
Nieuwsbrief
nummer 72 2017
7de
jaargang
|
Informatie en aanvulling
Citroëntechniek Traction Avant 11BL
|
|
Aandachtspunten en nog veel meer...
Schaalbare website of
responsive webdesign
De computerontwikkelingen staan niet stil en dat zien we niet alleen
terug in de software maar ook in de apparatuur zoals beeldschermen
(monitoren) die steeds groter worden en dus ook de leesbaarheid van
diverse websites verbeteren. Maar dat gaat niet op voor je telefoon of
tablet. Daar is dan nieuwe software voor ontwikkeld zodat de website
geschaald wordt bijvoorbeeld losse fragmenten onder elkaar. Een nadeel
van deze methode is dat de tekst, die bij een afbeelding hoort,
ontbreekt en ergens anders staat. De afbeelding op zo'n klein schermpje
is dan ook wat lastiger te bekijken en vooral als het om details gaat.
Voor technische zaken is deze methode van responsive webdesign min of
meer ongeschikt en kan je beter met een groter beeldscherm de techniek
raadplegen in plaats van gebruik te maken van je mobile telefoon of
tabled, tenzij je bereid bent veelvuldig te gaan scrollen.
Lees hier verder...
|
I-phone met website
afbeelding.
|
|
Praktische
informatie voor oldtimerliefhebbers.
|
|
Slingergat
sierstukken
Sierstukken zijn van alle tijden en als we maar iets kunnen
verfraaien dan doen we dat meestal ook. Smaken verschillen
natuurlijk maar het moet al heel gek gaan als je niet iets weet te
vinden wat leuk is. Omdat veel accessoires uit de jaren 50 stammen
is het nu een zeldzaamheid geworden om nog iets terug te vinden. Je
moet nu echt zoeken en soms vind je nog wel iets op beurzen. Wel
belangrijk als je de Traction een persoonlijk tintje wilt geven.
Het slingergat in de grill van de Traction Avant kende tot ongeveer
einde 1937 geen sierstukken als verfraaiing. Wel was er een
mogelijkheid om een slingerpijp te plaatsen die het snel
aanslingeren van de motor moest vergemakkelijken.
Lees
hier verder...
|
Standaard opening in de
grill
|
Rijden zonder thermostaat, wel
of niet?
Er is een moment
geweest dat automobielen geen thermostaat hadden om de koeling van
de motor te regelen. Hiervoor in de plaats werd vaak een gedeelte
van de radiator afgedekt door middel van een vaste plaat of een
hoes waarmee de motor toch enigszins op temperatuur gehouden kon
worden. Een behoorlijke verbetering was het oprolschermpje dat met
een ketting voor de radiator getrokken kon worden. Hier kleefde
natuurlijk wat nadelen aan omdat bij het rijden het doek, door de
rijwind, tegen de radiator aangedrukt werd. Door langzamer te gaan
rijden had de rijwind wat minder grip op het doek en kon de stand
van het oprolmechanisme weer aangepast worden. Door wisselende
rijomstandigheden ontstonden ook wisselende temperaturen waardoor
je constant bezig was dit te corrigeren. Een temperatuurmeter was
hierbij natuurlijk onontbeerlijk.
Lees
hier verder...
|
|
|
|
|
Gratis
nieuwsbrief, gratis technische informatie, gratis nieuwsfeed...
Free
newsletter, des informations techniques gratuites, libre échange de
News...
|