 |
Nieuwsbrief
nummer 59 2016
6de
jaargang
|
Informatie en aanvulling
Citroëntechniek Traction Avant 11BL
|
|
Aandachtspunten en nog veel meer...
Gunson Colortune bougie
Om de carburateur goed af te
stellen kunnen we gebruik maken van een Co2 tester die door garages
worden gebruikt. Hiermee wordt niet alleen de Co2 waarde bepaald maar
ook de juiste brandstof – luchtverhouding ingesteld voor een optimale
verbranding in de motor. Optimale verbranding betekend niet alleen een
optimale prestatie van de motor maar ook een optimaal gebruik van de
brandstof mits alles verder goed staat afgesteld.
Lees
hier verder...
Foto rechts
De
Colortune bougie ziet er
op het eerste gezicht een beetje fragiel uit maar blijkt een handig
hulpmiddel te zijn voor het afstellen van de juiste brandstof-
luchtverhouding voor de motor.
|
|
|
Praktische
informatie voor oldtimerliefhebbers.
|
|
Traverse
De traverse ook wel voorbrug of voortrein genoemd is een
onderdeel van de Traction Avant die als verbindingsstuk kan
worden gezien voor bijvoorbeeld de ophanging van de voorwielen,
voorvering, schokdempers, versnellingsbak-motor en zelfs wielen
en de radiator horen daarbij. Het is een complete
aandrijfeenheid die met wat extra middelen praktisch zelfstandig
zou kunnen werken.
Er zijn verschillende traverse uitvoeringen en vooral belangrijk
wanneer we deze willen vervangen of wanneer we onderdelen nodig
hebben. Het zijn verschillen zoals de lagering van b.v. de
triangel ophanging, bevestiging van de radiator en ook
zijn er hier en daar wat wijzigingen in de constructie
doorgevoerd. In totaal zijn er voor alle bouwjaren en type
Tractions 15 verschillende uitvoeringen gemaakt.
Lees hier verder...
|
|
Nieuwsbrief
aanmelden
Het begint
met "Waarom abonneren?", een
nieuw hoofdstuk voor mijn aanmeldpagina "Aanmelden
nieuwsbrief" en dat is niet zonder reden.
Voor een niet al te groot aantal nieuwsbriefabonnees kunnen we
gebruik maken van e-mailing die door diverse e-mailproviders als gratis
wordt aangeboden met daarbij wel een beperking van het aantal
abonnees. Omdat de belangstelling voor de
nieuwsbrief nog steeds groeiende is kon er niet meer aan die
voorwaarden van de e-mailprovider worden voldaan.
Vandaar dat er gekeken is om de nieuwsbrief
op een andere manier aan te bieden en dat houdt in dat deze nu door
mijzelf wordt verzonden, want wat gratis is moet gratis blijven.
Ook als je niet aangemeld bent kan de nieuwsbrief nog altijd gelezen worden op de website..
Aan- en afmelden of wijzigingen doorgeven kan door middel van het
invullen van het formulier op "Nieuwsbrief aanmelden".
Lees hier verder...
|
Traction plezier
|
|
|
|
Gratis
nieuwsbrief, gratis technische informatie, gratis nieuwsfeed...
Free
newsletter, des informations techniques gratuites, libre échange de
News...
|