Home               Carrosserie overzicht   


 
Kofferklep


Hier komen we diverse onderdelen tegen die bij de kofferklep horen. Bij deze foto zien we de aanslag die nodig is als begrenzing wanneer we de kofferdeksel sluiten en werkt in samenwerking met het sluitmechanisme.

De aanslag, reeds genoemd, kan men enigszins verschuiven zodat het slot juist aangrijpt in de vatting van de aanslag. Deze zogenaamde veerstempel of aanslag houdt de reserveband op zijn plaats bij gesloten kofferbakdeksel.

Kofferbak-uithouder met veerclip vergrendeld automatisch het kofferbakdeksel bij het openen. Door de clip in te drukken, kan de kofferbakdeksel weer worden gesloten. Scharnierpunt van de uithouder, geborgd met een splitpen. In de kofferbak zijn twee rubberen stelblokken aangebracht die er voor zorgen dat de reserveband op zijn plaats blijft zitten.
Kofferscharnier met beschermingplaatjes aan de onderzijde voor montage, hier gedeeltelijk verdwenen. Rubberen kofferrandafdichting die maar moeilijk de bocht wil nemen en hier is doorgesneden. Om deze afdichting toch mooi rond te krijgen in de bocht, kan men het rubber enigszins verhitten met een heatgun, daarna met plakband in de juiste ronding fixeren en af laten koelen. Dit rubber is vaak uitgedroogd waardoor gemakkelijk water naar binnen kan komen, met de bekende roestplekken in de hoeken van de kofferbak, vaak ook doorgeroest omdat hier dubbele beplating is toegepast voor bevestiging van de achterbumper. Het water kruipt dan gemakkelijk hiertussen.
Kofferklep is geschuurd en van loszittende verf ontdaan.Wat  dan overblijft is de eerste grondlaag die door Citroën is aangebracht. Door eerst een primer aan te brengen, kan later overgegaan worden op een spuitplamuur. In de zwarte afwerklak was door een windvlaag tijdens het spuiten stof gewaaid, waardoor er opnieuw geschuurd en gespoten moest worden.

Naar boven

                      Web-Design en Techniek Traction Avant 11BL -  Ben E Kulsdom -  © 2006- -  www.kulsdom.be
Privacyverklaring
- Contact - Bijgewerkt: 22-02-2015